December 12, 2016

Ulangtahun ke 7

Bismillahirrahmanirrahim
Segala puji bagi Allah SWT yg kurniakan segala rezki dan nikmat bahagia berkeluarga utk fokus mencari jalan syurga....

Allahumma solli 'ala Muhammad ya rasulullah
Insan agung yg kita kata cinta tapi tak ramai benar benar ingin mengenali dgn sebenar benarnya...semoga rahmat dan berkat dilimpahkan buat baginda serta seluruh keluarga dan sahabat nya....

Alhamdulillah genap 7 tahun 12122016 Allah pinjamkan keluarga yg baik...Allah berikan rezeki yg baik...Allah mendidik utk mnjadi lebih baik....smga terus istiqomah utk memberi yg terbaik....bukanlah terlalu alim dan baik diri ini...sesungguhnya tanggungjawab di dunia lebih byk drpd masa yg dipinjamkan buat kita.... kita tak mampu membeli masa sendiri apatah lagi masa org lain....smga Allah memelihara smua yg dipinjamkan buat kita semua in sha Allah.Ameen.

Saya bertanya pada zauj ya habibi....bunga xada eh☺ mmg zauj xpernah beli pun....dia tnya saya antara doa seorg suami dgn bunga yg mana saya pilih?...sy diam sbb sy dh dpt jwpn. Dia betul...tp smlm dia belanja coklat rm6😅☺....Alhamdulillah....belanja anak anak....smga Allah limpahkan rezeki dan kasih sygNya buat zauj ya habibi saya yg comel tu....dia garang sikit tp saya tahu dia sgt baik....sejak jadi abi ni byk dah berubah....smga Allah terus istiqomahkan hatinya utk memberi agama yg baik buat keluarga. ...terima kasih ibu mertuaku kerana melahirkan dia....terima kasih ayah mertuaku kerana bekerja keras dlm mendidiknya...smga syurga utk kalian berdua....ameen😊💜

Akhirnya bertepatan hari maulid yg mulia....smga cinta Nabi Muhammad SAW dan Khadijah R.A menjadi inspirasi dan ikutan utk membawa keluarga ini bahagia dgn agama...matlamat adalah syurga...bukan mudah...smga diri yg dhaif ini selalu muhasabah dan berusaha untuk lebih berubah....ameen ya rabb

Selamat ulangtahun perkahwinan yg ke 7 encik Fairoz...smga terus dipanjangkan rasa bahagia ini dgn mama...dgn anak anak Aisya, Khadeejah....baby in my womb xpasti lg gurl atau boy....mungkin Fathimah atau Khaulah atau Ali Imran atau Abdurrahman😊😊😊 Allahu alam....terima kasih doa doa utk sesiapa yg selalu mndoakan....smga kalian sentiasa dlm rahmat Tuhan

Allahumma solli 'ala Muhammad

Barakallah...Assalamualaikum💜💝💗💓💔💕💖💛


September 15, 2016

Perutusan khas untuk anak anak mama☺

Bismillahirrrahmanirrahim....terlalu lama tidak menulis di sini...ingin kongsikan catatan untuk anak anak mama yg amat mama sayangi.... moga moga suatu hari nanti anak anak mama baca dan tahu mama syg sgt kat korang😂☺💚💛💜

Semenjak tidak bekerjaya (tetapi tidak berhenti bekerja) mereka lah pengikut setia setiap masa. Peneman dikala suka dan duka...Anak anak mama yg dikasihi...membesarlah menjadi anak anak yg baik dan hidup dlm acuan agama...mama belum mampu jd yg terbaik dan hanya mampu memberi apa yg mama tahu dan terdaya wahai anak anak mama. Maafkan mama dlm tersilap atau terlewat salah mendidik. Mama hamba Allah yg biasa...sangat biasa....tiada yg istimewa...

Anak anak mama terima kasih teman mama...gaduh manja dgn mama...kacau mama...xbagi mama tido hehe...mmg stu tanggungjawab membesarkan anak anak mama masa ni...biarlah Allah yang hitung...smga anak anak mama tak penat utk doakan mama sama ada dikala masih ada atau sudah tiada...syg la anak anak mama tu.....syg ciked💓💛💛

Byk lg kalau nak cerita tp tidak mengapalah biarlah yg sedikit ini menjadi pemangkin untuk membuat kebaikan yg banyak....doa mama terus untuk anak anak mama semoga Allah sentiasa melindungi kalian dan jauhkan dari tgn tgn yg jahat....Allahumma Ameen.

Akhirnya terima kasih anak anak mama....buat mama gembira buat mama jadi simba the lion kadang2...buat mama terpijak mainan yg tiny2 tu....makan pun dgn mama...manja betul u ols ni☺ hrp2 dh kahwin kalau dipanjangkan umur kita masih rapat sepertimana diwaktu kalian kecil....mahal moment ni...

Ok syg2 mama....masa taip ni sedap sgt anak anak mama tido☺ smga Allah sentiasa merahmati dan melindungi anak anak mama.....syg anak mama semua...💚💛💜👍

15092016 khamis.

Sekian. Assalamualaikum💖💖💖💖☺

#behappynomatterwhat

January 8, 2016

ABAH CINTA DI HATI

Mukaddimah

Bismillah Alhamdulillah
Hari Jumaat yang indah

8 Januari 2016 merupakan hari ke-32 abah bertemu penciptanya.

Allah sayang abah. Benar...bunga yang terbaik dan tercantik akan dipetik dahulu di dalam sebuah taman yang luas. Itulah abah.

Rindu

Menulis di sini untuk mengingati kenangan terbaik bersama abah. Moga tidak pernah putus doaku untuknya. Banyak perkara yang tidak dapat di tuliskan di sini kerana kebaikan abah hanya Allah yang maha mengetahui. Sedikit kali ini ku kongsi kan sikap mahmudah yang abah tinggalkan sebagai muhasabah diriku sendiri.

Sabar dan tidak marah

Orang paling kuat ialah orang yang sabar.itulah abah. Abah memang tak sado..six packs pun tak...tapi sabar abah 9 out of 10. Seingat aku pernah  betul betul dimarahi abah cuma 3 kali...Pertama main air lama lama kt toilet masa sekolah rendah,  kedua main jam seiko abah (mungkin abah berjimat utk dpatkannya) dan ketiga kena rotan dgn selipar Jepun merah sebab main kereta kereta sampai abaikan solat maghrib. Itu je yg ingat. Abah orang tidak mudah marah. Semoga Allah menempatkan abah di kalangan orang yang soleh.

Sabar abah terlalu banyak.Allah jadikan aku seperti itu...

Berkata bila perlu

Abah pendiam orangnya. Tidak bercerita tentang sesiapa. Meluah rasa juga sedikit rasanya. Dia hanya lalui apa yg ditentukan Allah untuknya. Berhujan panas naik motor cari rezeki di KL bagi menyara keluarga. Hanya diam dan pendam. Tapi tidak berdendam. Allah jadikan abah insan hebat. Sayangilah abah dan tempatkan lah dia dalam syurgamu.

Cinta ilmu

Abah bukanlah best student. Abah hanya sekolah aliran Inggeris di Terengganu. Namun cinta nya terhadap buku memang tidak boleh ditidakkan. Abah juga bukanlah alim ulama namun didikan agama sebagai biasa tidaklah abah lupakan. Abah hidupnya membesarkan anak sekolah. Hantar ambil dgn motor. Hantar belanja anak anak di universiti. Banyak sgt yg abah buat. Allah yang mampu membalas jasa abah.

Melindungi

Walaupun abah tak pernah tanya ke mana ke sana ke sini ..apa itu ini....abah sgt menjaga kami adik beradik..hari pertama aku pergi kerja naik motor sendiri pun abah ikut dr belakang sampailah aku masuk pagar sekolah. Sayang betul abah kt anak dia...😢

Cukup disini

💜🌸🌹🍁🌷⛅☔☺
Sebenarnya saja rindu kat abah. Last Oktober 2015 kongsi nasi lemak sebungkus dengan abah. Sedap pulak abah makan. Last salam abah nak balik Johor abah senyum je (selalu abah nangis sikit).. rupanya itu senyuman terakhir abah untuk aku...Allah sayangkan abah untukku. ..semoga berjumpa di syurga...fokus untuk ke syurga. ..syurga. ALFATIHAH.

December 22, 2015

Selamat Hari Lahir

Bismillah Alhamdulillah

Muhasabah

Hari ini 22 Disember 2015. ..Allah pinjamkan aku usia  sehingga kini...32 tahun namun masih banyak yang belum aku ketahui dan mampu untuk pelajari..doakan agar terus membaiki diri demi mencari redha Ilahi...

Ziarah abah

Semalam 21 Disember 2015...bertolak ke Kuala Lumpur sedari jam 6 pagi dari Johor Bahru. ..encik suami kelihatan letih memandu sendirian. ..semoga pahala tidak kurang buatnya in shaa Allah. ..Sampai di simpang rumah emak terus tanpa membelok menuju ke Titiwangsa. ..menziarahi abah setelah genap 14 hari berehat di rumah barunya. Semoga Allah menempatkan abah di kalangan orang yang soleh...Sudah tentu anak ini sangat rindu akan dirimu...Moga Allah meredhai kita in shaa Allah.

Syukur

Alhamdulillah emak masih sihat dan bertenaga.  Semoga terus diberi kekuatan dan peluang untuk berbakti padanya. Anugerah terindah ibu dan ayah. Pintu syurga buat kita. Semoga Allah ampuni kedua mereka dan berilah kedudukan yang terbaik buat mereka. Ameen ya rabb al 'alameen.

December 12, 2014

Semoga Berbahagia ☺

Bismillah Alhamdulillah 121214

Hari ini genap 5 tahun usia perkahwinan kami...syukur dipanjangkan umur ke tahap ini... biarlah tanpa Prada,  Balenciaga, Rolex  ataupun Lamborghini Aventador itu pun belum cukup untuk membeli bahagia... ( =

Benar...bahagia itu mempunyai signifikan tersendiri pada diri masing masing. Alhamdulillah berusaha utk merasa cukup di kala kekurangan,  berusaha utk merasa gembira di kala kesedihan,  berusaha utk merasa bahagia di kala kepedihan. .. sebagai hamba hidup perlu terus berusaha hingga hujungnya.

perkahwinan bukanlah utopia cloud nine yg selalu indah di awangan. ..Ia adalah realiti kehidupan dalam mencari redha Tuhan... memberi apa yg tidak pernah kita miliki seperti indah bunyinya...☺ contohilah peribadi murabbi cinta yg ter lakar 14ratus tahun lalu...sweet kann

Cintai lah tanpa syarat kerana erti hidup pada memberi. .. smga Allah merahmati perjalanan yg kita pilih 😊. ..ameen ya rabb

Nota jari : senyum je la ye kalau ade yg baca heeehe...doakan kami... bahagia selamanya ameen ya rabb
#abaikan tarikh posting awal sehari tu... 😊

July 9, 2014

Agar2 a.k.a lengkong

Assalamualaikum. Slm sjhtera. Lama dah tak menaip kt blog sendiri hehe. Sibuk memanjang... yela hee..

Semalam tekak ni mengidam nak makan agar2 orang kahwin perisa sirap tu... senang je buat nye.. jom kita hayati bahan2 nya :

2 tahil agar2 (2paket)
11 cawan air
1.5 cawan gula pasir
Sirap sebagai pewarna

Cara membuatnya sangatlah senang...masakkan agar2 dlm periuk bersama air tadi rebus sampai betul betul hancur atas api sederhana

Kemudian msukkan gula dan kacau sebati. Kalau rasa nak manis tambah la lagi... hehe

Masukkan pewarna atau perisa yang anda gemari. Kalau rajin bahagikan kepada beberapa bhagian dan letak la mcm2 warna dah jadi agar2 pelangi...kan kan kan...

Sekian dahulu...selamat berbuka puasa 😆

December 12, 2016

Ulangtahun ke 7

Bismillahirrahmanirrahim
Segala puji bagi Allah SWT yg kurniakan segala rezki dan nikmat bahagia berkeluarga utk fokus mencari jalan syurga....

Allahumma solli 'ala Muhammad ya rasulullah
Insan agung yg kita kata cinta tapi tak ramai benar benar ingin mengenali dgn sebenar benarnya...semoga rahmat dan berkat dilimpahkan buat baginda serta seluruh keluarga dan sahabat nya....

Alhamdulillah genap 7 tahun 12122016 Allah pinjamkan keluarga yg baik...Allah berikan rezeki yg baik...Allah mendidik utk mnjadi lebih baik....smga terus istiqomah utk memberi yg terbaik....bukanlah terlalu alim dan baik diri ini...sesungguhnya tanggungjawab di dunia lebih byk drpd masa yg dipinjamkan buat kita.... kita tak mampu membeli masa sendiri apatah lagi masa org lain....smga Allah memelihara smua yg dipinjamkan buat kita semua in sha Allah.Ameen.

Saya bertanya pada zauj ya habibi....bunga xada eh☺ mmg zauj xpernah beli pun....dia tnya saya antara doa seorg suami dgn bunga yg mana saya pilih?...sy diam sbb sy dh dpt jwpn. Dia betul...tp smlm dia belanja coklat rm6😅☺....Alhamdulillah....belanja anak anak....smga Allah limpahkan rezeki dan kasih sygNya buat zauj ya habibi saya yg comel tu....dia garang sikit tp saya tahu dia sgt baik....sejak jadi abi ni byk dah berubah....smga Allah terus istiqomahkan hatinya utk memberi agama yg baik buat keluarga. ...terima kasih ibu mertuaku kerana melahirkan dia....terima kasih ayah mertuaku kerana bekerja keras dlm mendidiknya...smga syurga utk kalian berdua....ameen😊💜

Akhirnya bertepatan hari maulid yg mulia....smga cinta Nabi Muhammad SAW dan Khadijah R.A menjadi inspirasi dan ikutan utk membawa keluarga ini bahagia dgn agama...matlamat adalah syurga...bukan mudah...smga diri yg dhaif ini selalu muhasabah dan berusaha untuk lebih berubah....ameen ya rabb

Selamat ulangtahun perkahwinan yg ke 7 encik Fairoz...smga terus dipanjangkan rasa bahagia ini dgn mama...dgn anak anak Aisya, Khadeejah....baby in my womb xpasti lg gurl atau boy....mungkin Fathimah atau Khaulah atau Ali Imran atau Abdurrahman😊😊😊 Allahu alam....terima kasih doa doa utk sesiapa yg selalu mndoakan....smga kalian sentiasa dlm rahmat Tuhan

Allahumma solli 'ala Muhammad

Barakallah...Assalamualaikum💜💝💗💓💔💕💖💛


September 15, 2016

Perutusan khas untuk anak anak mama☺

Bismillahirrrahmanirrahim....terlalu lama tidak menulis di sini...ingin kongsikan catatan untuk anak anak mama yg amat mama sayangi.... moga moga suatu hari nanti anak anak mama baca dan tahu mama syg sgt kat korang😂☺💚💛💜

Semenjak tidak bekerjaya (tetapi tidak berhenti bekerja) mereka lah pengikut setia setiap masa. Peneman dikala suka dan duka...Anak anak mama yg dikasihi...membesarlah menjadi anak anak yg baik dan hidup dlm acuan agama...mama belum mampu jd yg terbaik dan hanya mampu memberi apa yg mama tahu dan terdaya wahai anak anak mama. Maafkan mama dlm tersilap atau terlewat salah mendidik. Mama hamba Allah yg biasa...sangat biasa....tiada yg istimewa...

Anak anak mama terima kasih teman mama...gaduh manja dgn mama...kacau mama...xbagi mama tido hehe...mmg stu tanggungjawab membesarkan anak anak mama masa ni...biarlah Allah yang hitung...smga anak anak mama tak penat utk doakan mama sama ada dikala masih ada atau sudah tiada...syg la anak anak mama tu.....syg ciked💓💛💛

Byk lg kalau nak cerita tp tidak mengapalah biarlah yg sedikit ini menjadi pemangkin untuk membuat kebaikan yg banyak....doa mama terus untuk anak anak mama semoga Allah sentiasa melindungi kalian dan jauhkan dari tgn tgn yg jahat....Allahumma Ameen.

Akhirnya terima kasih anak anak mama....buat mama gembira buat mama jadi simba the lion kadang2...buat mama terpijak mainan yg tiny2 tu....makan pun dgn mama...manja betul u ols ni☺ hrp2 dh kahwin kalau dipanjangkan umur kita masih rapat sepertimana diwaktu kalian kecil....mahal moment ni...

Ok syg2 mama....masa taip ni sedap sgt anak anak mama tido☺ smga Allah sentiasa merahmati dan melindungi anak anak mama.....syg anak mama semua...💚💛💜👍

15092016 khamis.

Sekian. Assalamualaikum💖💖💖💖☺

#behappynomatterwhat

January 8, 2016

ABAH CINTA DI HATI

Mukaddimah

Bismillah Alhamdulillah
Hari Jumaat yang indah

8 Januari 2016 merupakan hari ke-32 abah bertemu penciptanya.

Allah sayang abah. Benar...bunga yang terbaik dan tercantik akan dipetik dahulu di dalam sebuah taman yang luas. Itulah abah.

Rindu

Menulis di sini untuk mengingati kenangan terbaik bersama abah. Moga tidak pernah putus doaku untuknya. Banyak perkara yang tidak dapat di tuliskan di sini kerana kebaikan abah hanya Allah yang maha mengetahui. Sedikit kali ini ku kongsi kan sikap mahmudah yang abah tinggalkan sebagai muhasabah diriku sendiri.

Sabar dan tidak marah

Orang paling kuat ialah orang yang sabar.itulah abah. Abah memang tak sado..six packs pun tak...tapi sabar abah 9 out of 10. Seingat aku pernah  betul betul dimarahi abah cuma 3 kali...Pertama main air lama lama kt toilet masa sekolah rendah,  kedua main jam seiko abah (mungkin abah berjimat utk dpatkannya) dan ketiga kena rotan dgn selipar Jepun merah sebab main kereta kereta sampai abaikan solat maghrib. Itu je yg ingat. Abah orang tidak mudah marah. Semoga Allah menempatkan abah di kalangan orang yang soleh.

Sabar abah terlalu banyak.Allah jadikan aku seperti itu...

Berkata bila perlu

Abah pendiam orangnya. Tidak bercerita tentang sesiapa. Meluah rasa juga sedikit rasanya. Dia hanya lalui apa yg ditentukan Allah untuknya. Berhujan panas naik motor cari rezeki di KL bagi menyara keluarga. Hanya diam dan pendam. Tapi tidak berdendam. Allah jadikan abah insan hebat. Sayangilah abah dan tempatkan lah dia dalam syurgamu.

Cinta ilmu

Abah bukanlah best student. Abah hanya sekolah aliran Inggeris di Terengganu. Namun cinta nya terhadap buku memang tidak boleh ditidakkan. Abah juga bukanlah alim ulama namun didikan agama sebagai biasa tidaklah abah lupakan. Abah hidupnya membesarkan anak sekolah. Hantar ambil dgn motor. Hantar belanja anak anak di universiti. Banyak sgt yg abah buat. Allah yang mampu membalas jasa abah.

Melindungi

Walaupun abah tak pernah tanya ke mana ke sana ke sini ..apa itu ini....abah sgt menjaga kami adik beradik..hari pertama aku pergi kerja naik motor sendiri pun abah ikut dr belakang sampailah aku masuk pagar sekolah. Sayang betul abah kt anak dia...😢

Cukup disini

💜🌸🌹🍁🌷⛅☔☺
Sebenarnya saja rindu kat abah. Last Oktober 2015 kongsi nasi lemak sebungkus dengan abah. Sedap pulak abah makan. Last salam abah nak balik Johor abah senyum je (selalu abah nangis sikit).. rupanya itu senyuman terakhir abah untuk aku...Allah sayangkan abah untukku. ..semoga berjumpa di syurga...fokus untuk ke syurga. ..syurga. ALFATIHAH.

December 22, 2015

Selamat Hari Lahir

Bismillah Alhamdulillah

Muhasabah

Hari ini 22 Disember 2015. ..Allah pinjamkan aku usia  sehingga kini...32 tahun namun masih banyak yang belum aku ketahui dan mampu untuk pelajari..doakan agar terus membaiki diri demi mencari redha Ilahi...

Ziarah abah

Semalam 21 Disember 2015...bertolak ke Kuala Lumpur sedari jam 6 pagi dari Johor Bahru. ..encik suami kelihatan letih memandu sendirian. ..semoga pahala tidak kurang buatnya in shaa Allah. ..Sampai di simpang rumah emak terus tanpa membelok menuju ke Titiwangsa. ..menziarahi abah setelah genap 14 hari berehat di rumah barunya. Semoga Allah menempatkan abah di kalangan orang yang soleh...Sudah tentu anak ini sangat rindu akan dirimu...Moga Allah meredhai kita in shaa Allah.

Syukur

Alhamdulillah emak masih sihat dan bertenaga.  Semoga terus diberi kekuatan dan peluang untuk berbakti padanya. Anugerah terindah ibu dan ayah. Pintu syurga buat kita. Semoga Allah ampuni kedua mereka dan berilah kedudukan yang terbaik buat mereka. Ameen ya rabb al 'alameen.

December 12, 2014

Semoga Berbahagia ☺

Bismillah Alhamdulillah 121214

Hari ini genap 5 tahun usia perkahwinan kami...syukur dipanjangkan umur ke tahap ini... biarlah tanpa Prada,  Balenciaga, Rolex  ataupun Lamborghini Aventador itu pun belum cukup untuk membeli bahagia... ( =

Benar...bahagia itu mempunyai signifikan tersendiri pada diri masing masing. Alhamdulillah berusaha utk merasa cukup di kala kekurangan,  berusaha utk merasa gembira di kala kesedihan,  berusaha utk merasa bahagia di kala kepedihan. .. sebagai hamba hidup perlu terus berusaha hingga hujungnya.

perkahwinan bukanlah utopia cloud nine yg selalu indah di awangan. ..Ia adalah realiti kehidupan dalam mencari redha Tuhan... memberi apa yg tidak pernah kita miliki seperti indah bunyinya...☺ contohilah peribadi murabbi cinta yg ter lakar 14ratus tahun lalu...sweet kann

Cintai lah tanpa syarat kerana erti hidup pada memberi. .. smga Allah merahmati perjalanan yg kita pilih 😊. ..ameen ya rabb

Nota jari : senyum je la ye kalau ade yg baca heeehe...doakan kami... bahagia selamanya ameen ya rabb
#abaikan tarikh posting awal sehari tu... 😊

July 9, 2014

Agar2 a.k.a lengkong

Assalamualaikum. Slm sjhtera. Lama dah tak menaip kt blog sendiri hehe. Sibuk memanjang... yela hee..

Semalam tekak ni mengidam nak makan agar2 orang kahwin perisa sirap tu... senang je buat nye.. jom kita hayati bahan2 nya :

2 tahil agar2 (2paket)
11 cawan air
1.5 cawan gula pasir
Sirap sebagai pewarna

Cara membuatnya sangatlah senang...masakkan agar2 dlm periuk bersama air tadi rebus sampai betul betul hancur atas api sederhana

Kemudian msukkan gula dan kacau sebati. Kalau rasa nak manis tambah la lagi... hehe

Masukkan pewarna atau perisa yang anda gemari. Kalau rajin bahagikan kepada beberapa bhagian dan letak la mcm2 warna dah jadi agar2 pelangi...kan kan kan...

Sekian dahulu...selamat berbuka puasa 😆

May 30, 2014